Amare

Als ouder wil je dat je kind gelukkig is. Je wilt een kind dat vrolijk lachend de wereld instapt, met af en toe een hobbeltje op zijn pad. Maar wat als het pad steeds meer hobbels heeft en je kind steeds minder vaak lacht? Wat als je kind zich terugtrekt, zich angstig voelt of steeds vaker boos is? Wat als je als ouder ziet dat je kind niet meer zichzelf is en niet meer weet wat je als ouder moet doen?

In de huidige maatschappij wordt steeds meer geëist van een kind, veel meer dan vroeger.

Het is dan ook belangrijk dat kinderen weten wie ze zijn, zelfvertrouwen (terug)krijgen en bij zichzelf kunnen blijven. Dat kinderen weer zichzelf kunnen zijn.

Als kindercoach help ik kinderen hierbij. Ik kijk naar de kwaliteiten en vaardigheden van het kind en leer ze hoe ze deze kunnen gebruiken in allerlei situaties. Hierdoor zal hun zelfvertrouwen groeien.

Werkwijze
Kennismakingsgesprek

Wil je weten wie ik ben of wat ik doe als kindercoach? Neem gerust contact op, telefonisch of via mail. Dan kunnen we een afspraak maken voor een korte telefonische kennismaking van 30 minuten.

Oriëntatiegesprek

Tijdens het oriëntatiegesprek staat de huidige situatie, de hulpvraag en het gewenste doel centraal. Het oriëntatiegesprek duurt ongeveer 1,5 uur.

Coaching

Aan de hand van het oriëntatiegesprek maak ik een coachingstraject op maat, omdat elk verhaal en elke situatie uniek is.

Elk coachingstraject begin ik, met ouders en evt. kind, met de kaartenset van Je Geboorte in Kaart. Waarom doen kinderen wat ze doen, waarom voelen ze zich zoals ze zich voelen? Hierdoor zullen de eerste kwartjes gaan vallen!

Daarnaast werk ik met het COACHEE!-spel. Met behulp van dit spel kan ik het kind helpen zijn kwaliteiten, talenten en mogelijkheden te ontdekken. En deze in te zetten, te versterken en te gebruiken in situaties die moeilijk zijn.

In het coachingstraject is het volgende inbegrepen:

  • Alle coachingsafspraken met jullie kind
  • Een tussentijdse evaluatie
  • Eventuele observatie op school of gesprek met leerkracht en/of IB-er
  • Gesprekken met andere professionals;
  • Alle werkmaterialen
  • Eindevaluatie

Responsive image